när katten är borta dansar råttorna på bordet.



Ledig helg och med det får jag sovmorgon, 
Sambon tar hundarna på morgonen så jag får sova ut, då de är något som jag behöver efter en hel arbetsvecka. Men visst, det är riktigt mysigt på morgonen när man varit upp och rastat och gett de frukost för att sova en stund, innan man behöver gå upp och åka iväg och jobba, som är min vardag. 

Idag har jag haft lite extra ork att fixa lite här hemma även så att jag fick lust till att baka. Så bakade en klassisk sockerkaka, men jag kommer fortfarande inte överens med min runda form som jag haft i 7 års tid, bättre med den avlånga. Men god blev den ändå.

Sambon åkte iväg straxt innan 17 tiden för att fira några vänner som fyller år i dagarna. Så jag blir ensam med en 9 månader "valp" och "gamlingen" till hund, inatt. Så jag vet att jag inte blir ensam i sängen inatt. Så de blev middag som sambon inte gillar, så de blev lax och broccoli gratäng, och min egna variant av skolans kalla fisksås.
Så tar vara på kvällen och tittar på film och myser i soffan med hundarna. Chips och någon dricka blir de nog också.



Kommentera inlägget här :